«Ikut Yesus»

(*) Rubrik  Renungan

«Ikut Yesus»

:) “Akulah jalan dan kebenaran dan hidup. Tidak ada seorang pun yang datang kepada Bapa, kalau tidak melalui Aku.” (Yoh. 14:6)

:) Jika kita mencari sebuah rumah dan alamatnya jelas: terletak di jalan mana atau di daerah mana maka kita pasti akan menemukannya dengan mudah. Petunjuk yang jelas akan sangat membantu kita untuk menemukan apa yang kita cari.

:) Yesus pun telah memberikan petunjuk yang amat jelas bagi kita untuk memperoleh keselamatan yang disediakan Allah bagi siapa saja yang percaya kepada-Nya. Yesuslah jalan dan kebenaran dan kehidupan menuju keselamatan yang telah dijanjikan itu.

:) Maka arahkanlah kehidupan kita pada Yesus. Janganlah mengambil jalan pintas atau jalan lain yang kelihatan lebih mudah tapi sebenarnya tidak mendatangkan keselamatan untuk kita.

:) Biarlah kita harus bersusah payah, harus berjuang dan kerja keras untuk mencapai sesuatu asalkan itu sesuai dengan jalan Yesus yang mengutamakan kasih dan kejujuran. Ingatlah hanya melalui jalan itulah kita bisa mencapai keselamatan yang dijanjikan Allah Bapa.

<3 PERCIKAN HATI
«Jumat, 22 April 2016»

0 komentar:

Posting Komentar

Popular Posts Widget